Műsorvezető: Tibenszky Móni Lisa szerda 14:00-15:00 óra
Ismétlés: péntek 05:00 – 06:00
A Kamaszokkal suttogó nevet egy szülőtől kaptam, akinek a gyerekével foglalkoztam mentáltrénerként… Jólesett.
Amikor pedig egyik kamasz kliensemnek mondtam a műsor címét, akkor Ő felkiáltott; „De jó Lisa, akkor Te velünk vagy!” – és csillogott a szeme. Ez is jólesett és megerősített, hogy ez kell.
Igen, én a kamaszokkal vagyok, mert nap nap után látom azokat a kihívásokat, amit eléjük dob az élet. XXI. századi információs sztráda, megfelelési kényszer, kirekesztés és bizonytalanság. Nem könnyű ma sem kamasznak lenni.
Szeretném hallatni a kamaszok hangját, hogy szülőként, tanárként, edzőként – felnőttként – belelássunk az Ő életükbe, szemléletükbe, megküzdéseikbe, hogy kicsit közelebb kerüljünk egymáshoz.
A Kamaszokkal suttogó című műsor egy régi álom megtestesülése. Minden adásban egy kamaszt és egy régebb óta fiatalt, egy másik generációt szólaltatok meg. Beszélgetünk, vitatkozunk, ismerkedünk. Miről: felvételiről, vizsgákról, tanulásról, hasznos tudásról, a „kamaszkórról” – érzelmi hullámvasútról, kötelező, de nem fontos dolgokról, stresszről, érzelmekről, szerelemről, barátságról, közösségről, szülőkről, tanárokról, edzőkről, jövőről, pályaválasztásról, álmokról, hobbyról, sportról, generációkról, szokásokról, gondolkodásmódról és mindenről, ami nekik fontos.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-04-30 14 óra Dráma hatalma, avagy merni megmutatni a valóságot!
Vendégek: Szalai Kriszta, színésznő, rendező, Mike Mona, a Károli Gáspár Református Egyetem hallgatója, rendező asszisztens.
Két csodálatos hölggyel beszélgetek színházról, kultúráról, az élet napos és borús oldalának meg- és bemutatásának lehetőségéről, melyre a színház, a színpad és a dráma műfajának eszközei hatalmas teret adhatnak.
Kriszta számtalan társadalmi üzentet megformáló, átadni vágyó előadásban szerepelt, rendezte, életre hívta. Kriszta az előadásaiban, kampányaiban hol a bántalmazás ellen küzd, hol a hajléktalanság kegyetlen, de mégis emberi oldalát mutatja meg nekünk.
Ötödik Sallytől egészen a Valahol Európáig. Számtalan előadás, számtalan szerep, ami mindig hatalmas hatással ér el a nézőhöz, változást, elgondolkozáshoz.
Honnan jönnek az ötletek, az üzenet, amit átadsz?
Hogyan lehet a dráma eszköztárával hatást és később változást generálni az emberekben, akár az elfogadás, akár az önismeret, akár a egyenlőség témakörében?
Hogy dolgozik együtt egy fiatal egyetemista rendező asszisztensként egy ízig vérig színész-rendező?
Mit üzen, mit képvisel a legújabb darab, amiben együtt dolgoztok, a Valahol Európában, amit május végén mutattok be a Klebelsberg Kúriában?
Hogyan alakul ki azonos értékrend eltérő generációk között, hogy tanul a fiatal és hogyan a régebb óta fiatal egymástól? Mi az együttműködésük közös mozgatórugója?
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-04-23 14 óra Mit jelent a kamaszoknak a közösség?
Elek Ányos, színész, tréner, a Veled Kerek csapat alapítója, Kurucz Katica, 18 éves kamasz, aki művészeti sulit végzett és évek óta dolgozik a csapatban.
Mindenki vágyik a közösségre, elismerésre, visszajelzésre, pláne kamaszkorában, amikor annyi minden is változik benne, körülötte.
Ányos hosszú évek óta közösséget épít, tábort szervez, kicsiknek, nagyoknak, több generáció nőtt már fel a „kezei között”
Katica, még gyerekként, kis táborozóként került a Veled Kerek csapatába és azóta is ott dolgozik, trénerkedik, mert beleszeretett a közösségbe.
Mit jelent a közösség egy kamasz számára?
Milyen értékrendet közvetíthet egy közösség?
Kinek, mit jelent a játék, a kommunikáció?
Miért annyira fontos mindannyiunknak, hogy szerethetőek, elfogadottak legyünk?
Szabályok, keretek egy közösség életében.
Milyen értéket képvisel a Veled Kerek, hogyan lehet csatlakozni hozzájuk?
Egy nagyon jó hangulatú beszélgetés egymás elfogadásáról, kommunikációról, játékról és mindarról, amit ez a fajta felszabadultság adhat egy kamasznak, de akár egy felnőttnek is.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-04-16 14 óra Segítség az érettségihez!
Pár hét és itt a több, mint 100000 fiatalt érintő megmérettetés, az érettségi.
A felkészülésről, hatékony időtervezésről, tanulási módszerekről és egy zseniális, történelem érettségi applikációról beszélgettünk az adásban.
Miért fontos az önreflexió, az ismétlés?
Ki tud egyedül és ki közösségben tanulni?
Kell-e mentortanár?
Magolás vagy értelmezés?
Miben segít a Vovoo és Jocó bácsi világa által a napokban megjelent applikáció?
Az önreflexív, könnyen kezelhető, ismétlő és szintlépős történelem érettségi applikáció – Ókor, Középkor, Kora újkor, Újkor, Világháborúk, Hidegháború, Jelenkor. A +1 ráadás, az pedig a Jocó bácsi töri verseny.
Miért kell másfajta tanulási módszert bevetni mint régen?
Hogyan segítenek pl, tanulókártyák az ismétlésben, a tananyag elmélyítésében?
Vendégeim: Balatoni József, alias Jocó bácsi, történelemtanár, pályaorientációs konzulens, tréner, író Soma, éppen az érettségire készülő kamasz.
2025-04-09 14 óra ( A 2025.01.15-i adás ismétlése )
2025-04-02 14 óra SZÍNHÁZ – csupa nagybetűvel.
Vendégek: Grisnik Petra, színész, Frici, 14 éves kamasz.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
Színház, színészet a Kamaszokkal suttogóban.
Egy csodás színésznő és egy kamasz, aki szintén már színpadon van, de nem akar színész lenni.
Helyzetek, karakterek, szerepek – az életben és a színpadon is.
Hogy tudjuk jól megélni a szerepeinket? A kamasz milyen utakon jár, mi érdekli, mi nem, mire mondd határozott igent és mit ellenez.
A kicsit régebb óta kamasz színésznő útkeresései miben hasonlítanak, miben térnek el a fiatalemberétől?
Mit adhat egy színdarab, egy együtt töltött érzésekkel, színekkel, képzelt és valós helyzetekkel megtöltött 2-3 óra a mai világban?
Hogyan alakul egy karakter, mennyire vesz részt a színész a jellem, a színészi karakter megformálásában?
Kiváló előadásokról beszélgetünk, amit nem csak kamaszoknak, de nekik nagyon is ajánlunk:
Igen, igen, igen – a Kolibri színház új produkciója kimondottan kamaszoknak az első, nagy találkozásról, szerelemről, szexuális élményről – lehet-e jól, hogyan lehet jól? Izgalmas monodráma, ami számtalan nyitott kérdéssel érkezik, nem faggat, csak elgondolkodtat és mindezt finoman teszi Petra tolmácsolásában.
Kamasz(h)arc – a Pinceszínház darabja az azonos című regény alapján, ahol Petra Márfi Márkkal és Ivanics Tamással játszik. Az előadás egy fiatalember önismereti útja, vívódásai, útkeresése, szembenézés a kamaszkori önmagával, hatalmas élmény, erős behatás, mindenkinek receptre írnám fel és nem csak a színészi alakítások miatt.
2025-03-26 14 óra Nyelvismeret, nyelvtudás.
Vendégeim: Antoni Györgyi az ELTE Origo Nyelvvizsga Központ igazgatója, közgazdász, Emi, 14 éves kamasz, aki két nyelvű családból származik és görögül és angolul is jól beszél.
Kinek mit ad hogy több nyelven beszél, több kultúrát ismer?
Ahány nyelvet tudsz, annyi embert érsz – tartja a mondás, igaz-e?
Melyik nyelvet, mikor érdemes elkezdeni tanulni?
Mozaik szavak, szleng, szétszórt nyelvi kultúra – hogyan változik a nyelv szerepe a mindennapjainkban?
Mit ad egy nyelvvizsga, mit vár el a munkaerőpiac?
Külföldi és itthoni nyelvtanulás.
2025-03-19 14 óra Hivatása a gyógyítás.
Vendégek: Sikó-Laky Ivett, főnővér, Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet, Edina, gyermekszakápoló tanuló, Kanizsay Dorottya Katolikus Gimnázium, Egészségügyi Technikum és Szakképző Iskola.
Ápolni, segíteni, gyógyítani – a mai vendégeim hivatásuknak az egészségügyet, a gyermekgyógyászatot és gyermekápolást választották.
Ivett 15 éve dolgozik az egészségügyben, mára az egyik legnagyobb gyermekkórház intenzív osztályát vezeti főnővérként, felelősséggel, emberséggel és közben tanít is, többek között Edinát, aki gyermekszakápolónak készül, még diák.
Milyen indíttatásból lesz valaki ápolónő?
Milyen képességek, készségek kellenek ahhoz, hogy valaki jó egészségügyes legyen?
Mennyit számít a gyerekellátásban, ha a mentális oldalt is figyelembe vesszük, ha megtudjuk dicsérni a sérült gyerek hajcsattját, tudunk nyugtató és biztató hozzáállással lenni a beteg gyerek és szülei felé?
Hogyan tudja feldolgozni, kezelni egy gyógyító, segítő, ha még sem tudja meggyógyítani, megmenteni a beteget?
Milyen sikertörténetek vannak, számít-e ha egy gyógyult beteg visszajön az osztályra megköszönni a kezelést?
Stressz és megpróbáltatások az egészségügyi szakmában. Tanulható-e a mentális hozzáállás a beteg gyerekekhez? Van-e egészségpszichológiai képzés az iskolákban?
Egészségtudatosság, megelőzés, felelősség – hogy állunk ezzel a családok és kamaszok tekintetében?
Tanácsok a szülői mintaadáshoz, az egészségtudatosabb élethez.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-03-12 14 óra Kamasz(h)arc.
Vendégek: Ivanics Tamás, szabadúszó színész, a Kamasz(h)arc c színdarab egyik főszereplője Pál Geri, kamasz, sportoló.
Milyen szembesülni a kamaszkori önmagunkkal?
Mennyi mindent elárul rólunk a kamaszkori naplónk, de vajon merünk-e naplót írni, merünk-e belenézni?
Érzelmi hullámvasút, útkeresés, hangulatingadozások, identitáskeresés, alkohol, szerelem, szex…minden is belefér a kamaszkorba, de vajon hogy lehet ezt kibírni?
Balatoni József: Kamasz(h)arc című könyve alapján készült színdarab adta a beszélgetésünk apropóját, ami kendőzetlenül, tabuk nélkül mutatja meg, milyen a kamaszlét, a bizonytalanság, mennyire fontosak a barátok, a szerelmek.
Fikció és a valóság határán beszélgetünk, kérdezünk és érvelünk saját megéléseink mellett és felett, kamasz és régebb óta kamasz mivoltunkból.
Az előadás a Pinceszínházban látható, melyre mindenkinek el kellene mennie, aki önismerettel, motivációval és önmagával szeretne foglalkozni.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-03-05 14 óra Pedagógus dinasztia – Anya-lánya a tanárságban.
Tanítani, jól és jót?! – Elhívás, életpálya, misszió.
Vendégeim: Meskóné Sütő Ágnes, középiskolai tanár. Meskó Dóri, ELTE PPK hallgatója, leendő angol-biológia szakos tanár.
Anya-lánya vendégpáros, ahol csodálatos emberi és szakmai együttműködés alakult ki anya és lánya között.
Miért lesz valaki tanár, pedagógus?
Milyen módszerekkel lehet ma szót érteni a diákokkal?
Differenciálás, atipikus fejlődés?
Hogyan töltődik egy tanár, aki a személyiségén keresztül is tanít? Tanári jóllét?!
Létezik-e tanári burn out, akár már az egyetemen is?
Családon belül azonos szakma, áldás vagy átok?
Műsorvezető-szerkesztő: Tibenszky Moni Lisa.
2025-02-26 14 óra Digitális függőség, Influencerhatás…
Kinek hiszünk el és mit?
Vendégeim: Dr. Guld Ádám, társadalomkutató, médiakutató, PTE egyetemi docens, Holló Hunya Márton, 16 éves kamasz.
Izgalmas beszélgetés, vakrepülés a közösségi média, az AI és az egyéb online platformok világába, ahol szinte percenként új impulzusokkal találkozunk, vajon mi dönti el, hogy kit követünk, milyen cipőt veszünk és mely úti célt választjuk?
Beszélgetőpartnereim eltérő korúak, más influencereket követnek és másként kezelik az online tér tartalmait, épp ezért volt olyan izgalmas ez a beszélgetés.
Témáink közül:
Hogyan hat ránk az online tér által ránk árasztott ezer reklám, filterezett poszt, zene és influencer által kínált boldogságrecept?
Kik harcolnak a figyelmünkért és milyen legális és kevésbé legális eszközökkel?
A „nagy testvér figyel”…az algoritmusok követik a fogyasztási szokásainkat, ez etikus?
Milyen platformokon vagyunk jelen és mi alapján tudjuk eldönteni, hogy egy hír valós-e vagy épp álhír?
Mennyi a képernyő előtt eltöltött idő és ebből mennyi az ami teljesen értelmetlen, hisz trush tartalmakat fogyasztunk?
Ki lehet ma influencer?
Megdőlt a lexikonok és a nyomtatott könyvek kizárólagos tudást hordozó szerepe, sőt akár a tudósoké is, hisz bármikor, bárki lehet tudós?
Mik ennek a veszélyei?
Mikortól hiteles és hihető, amit egy influencer mondd?
Mi a különbség a példakép, a „mester” és az influencer között?
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-02-19 14 óra Sport és tanulás.
Kenyeres András sport mentáltréner, viselkedés-biológus, business coach, író.
Soma, kamasz sportoló.
Könnyed és mégis nagyon is komoly beszélgetés egy fiatal kamasszal és egy olyan mentális edzővel, aki a magyar vizilabda válogatott mellett dolgozott évekig.
Elszántság, kitartás, önismeret – ha 3 szóval kellene jellemeznem az adás üzenetét.
Témáink:
Mit lehet tanulni a sportból?
Hogyan tudjuk edzeni az akaratunkat, a figyelmünket a sport, a mozgás által?
Igaz, hogy a mozgás a tanulás első eleme?
Milyen érzéseket, élményeket hozhat a sport?
Személyes életút, ki honnan jön, hogyan kapcsolódik a sporthoz?
Mi az ami ösztönös és mi az ami tanulható a sportban?
Valóban a mentális képességeinkkel képesek vagyunk befolyásolni az eredményeinket, ha igen, akkor hogyan?
Miben különbözik az egyéni és a csapatsport? Melyik inkább? Érvek és ellenérvek.
Van-e példaképed, ha igen, ki és miért? Vagy van-e olyan sztori, ami meghatározó a Te sporthoz való hozzáállásodhoz?
Ki miért kezd el sportolni? Verseny vagy hobbi?
Sportról feketén fehéren – kinek mi való? jó motiváció/rossz motiváció.
Hogyan fejleszti a sport a fókuszt? Hogyan lehet kizárni toxikus környezetet, személyetek?
Sport és tanulás/ sport vagy tanulás/ sport maga a tanulás…
Több tucat kérdés, két a sport mellett 100%-ig voksoló interjúalanynak.
Hány féle megélése lehet egy embernek a sport kapcsán, ezer és egy.
Kenyeres András A győztes gondolkodás és a Figyelemkontroll című könyvek szerzője is egyben, aki a sporthoz kapcsolódó mentális erőforrást biztosító, azt edző módszereket összeszedte ezekben a könyvekben.
András új kutatásához is lehet kapcsolódni, mely kimondottan utánpótlásban játszó sportolok tapasztalatait szeretné feldolgozni, András munkájáról, a kérdőívről itt találnak információt: https://felelosszulokiskolaja.hu/felelos-szulo/etikai-moralis-kerdesek-a-sportban-az-eletben
2025-02-12 14 óra Cikizés, zaklatás, piszkálódás…
Néha egy odavettet szó, sokkal jobban fáj, mint egy pofon…
A témánk a zaklatás, mert sajnos egyre inkább jelen van a mai társadalmunkban, a toxikusság…amit sokszor nem is akarattal teszünk, de egy életre traumatizálhat..
Erről beszélgetünk, vendégeim: Hirschberger Szilvia, tanár, pedagógiai pszichológus szaktanácsadó, Ádám, kamasz.
Ciki ma okosnak, stébernek lenni, de ciki a nem megfelelő sneakerben vagy megfelelően márkás ruhában menni…ciki, ha szegény vagy, ciki, ha nem barberhez jársz vagy nem követed a megfelelő influencereket, ciki ha túl segítőkész vagy, ha nem beszélsz trágárul…az értékrendek egy közösségen belül változnak és aki ebből nem veszi ki a részét kirekesztik…nagyon sok fájdalom, félelem, szorongás van a mai diákok között is…
Egy osztályban, az iskolában szinte mindig vannak klikkek, erősebb-gyengébb, meghatározóbb, halkabb csoporttagok, van mód az átrendeződésre?
Eleve elrendelés, hozott vagy tanult séma szerint kerülünk bizonyos pozícióba egy un. szociometriában vagy ebből van lehetőség elmozdulni?
Mi a piszkálás lélektana, miért van egyáltalán jelen?
A zaklatás háromszöge : zaklató-áldozat-szemlélődőkből áll, ki mit tehet, hogy megállítsa a folyamatot?
A zaklató szinte mindig, minden esetben másik közegben zaklatott, azaz áldozat, tulajdonképpen ez egyfajta figyelemfelhívás, szeretetigény kifejezése csak rossz módon…hogyan lehet ezt felfedni, átkeretezni, megtanítani az áldozatot és tulajdonképp mindenkit helyesen kifejezni a szeretetigényét?
A látszat csal, sokszor az idealizált, kívülről tökéletesnek tűnő családoknál jelenik meg a gyerekek, kamaszok között az agresszió, a verbális, de akár fizikális agresszió…
Kinek mi a szerepe? Tanárnak, szülőnek?
Megvédheti-e magát a gyerek, kamasz? Vannak -e erre trükkök?
Honnan és hogyan kérjünk segítséget?
2025-02-05 14 óra Figyelemzavar – ADHD és minden más is.
Ismertek olyan embert, akit egy másodperc alatt kizökkent a figyelmi fókuszából egy hang, vagy hallottatok olyat, amikor ül egy gyerek a tanteremben és egy szép madárdalfüttye vagy egy szépen hulló havazás másodpercek alatt magával ragadja. Olyanok is sokan vannak, akiket a túl sok inger, a tömeg, az alapzaj zavarja…
Mindezeknek sok oka lehet..akár az hogy épp az utált tanórán ül, vagy egy gyerekkori trauma jön elő mondjuk egy vészjósló kutyaugatással, de az is lehet, hogy azért nem tud figyelni, mert a tegnapi videójáték karakterei képe megy moziként a fejében.
A képlet összetett, de egyre többször ADHD-ról beszélünk, azaz arról, hogy valaki nem tud, vagy teljesen másként tud figyelni, van ami abszolút nem megy át és van ami sokkal mélyebben.
A műsorban a lehetséges okokat, összefüggéseket és megoldásokat kerestük az élet számos területéről és helyzetében.
Vendégeim: Sólyom Brigitta, pszichopedagógus, mozgásterapeuta, a Csodakapu Közhasznú Alapítvány vezetője, Nógrádi-Nagy Gergő egy kamasz.
Kérdések, amiket a teljesség igénye nélkül körbejárunk:
Hol jelentkezik a figyelem?
Tanulás, emberi kapcsolatok, kommunikáció.
Figyelemrablás – sok minden tereli a figyelmünket, sokszor annyi info árad ránk, pl a neten, hogyan lehet ebben egy normális embernek is rendet, sorrendet, fontossági sorrendet vágni?
Mindenkinek más a rendszere, a tiétek milyen? Hogy osztjátok be az időtöket , feladataitokat?
Más, mint a többi – fogalmazzuk meg sokszor egy-egy olyan gyerekről, kamaszról…ezerszer elmondasz neki valamit és mégsem hallja meg, mintha a falnak beszélnél…
Miben más egy ADHD-s működése? Neurológiai szinten, agyműködés szintjén?
Hogyan hat a túláradó információ, online tér, közösségi média, kék fény az ADHD-s gyerekekre? Sokszor azt a megoldást látom, hogy a szülők a gyerekek kezébe adják az okoseszközt, leültetik a képernyő elé, hogy nyugtassák Őket, de ez pont ellentétes hatást ér el…mi ennek a magyarázata?
Hogyan lehet fejleszteni?
Mi az előnye, mi a hátránya?
Hogy kapcsolódik össze az SNI, ADHD és az autizmus, mert ezeket sokan összekeverik?
Mire figyeljenek a szülők, tanárok , akik ADHD-s gyereket, kamaszt nevelnek?
Szerkesztő kiegészítése:
ADHD – A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (attention deficit hyperactivity disorder, ADHD) neurológiai természetű veleszületett vagy fejlődési rendellenesség, melynek vezető tünete a figyelemzavar, kísérő tünetei a hiperaktivitás, feledékenység és a gyenge impulzuskontroll.
2025-01-29 14 óra Csendes lázadás.
Fókuszban az introvertáltság!
A Kamaszokkal suttogó című műsor témája a csendes lázadás, avagy az introvertált személyiségtípusok önkifejezése, értékrendje, különös tekintettel a fiatalokra és arra a hatalmas közösségi média és digitális figyelemrablásra, ami körülvesz minket.
Vendégek: Domi (Batman), egy 18 éves fiatal és Puskár Ildikó, pszichológus, tréner.
Ildikó hosszú évek óta trénerként dolgozik, főként introvertált személyiségtípusokkal, tanít asszertív kommunikációt és önismeretet és segíti őket abban, hogy magabiztosabban hallassák a hangjukat a mindennapi életben.
Már önmagában az is hatalmas dolog, hogy két introvertált személyiség beül egy rádióstúdióba és beszél magáról, ezért külön hálás vagyok nekik, azért meg pláne, hogy saját életük bemutatásával, érzelmeik, tapasztalataik megosztásával segítettek érteni, megérteni egy, a világ számára hangos személyiségtípus számára, hogy azért mert valaki csendes, halk, az nem azt jelenti, hogy nincs véleménye, hogy nincsenek érzései , sőt.
Személyiségtípusokról, kommunikációs formákról, érvényesülésről és azokról a tanulható módszerekről is beszélgettünk, amit az introvertált emberek alkalmaznak a nagyon hangos közösségi média, karrierkirakat és figyelemrablás gazdaságában.
Hogy éli ezt meg egy kamasz és hogy egy idősebb generációhoz tartozó segítő szakember, aki maga is érintett?
Műsorvezető-szerkesztő: Tibenszky Moni Lisa.
2025-01-22 14 óra ÉRTŐ OLVASÁS.
A betű, ami összeköt – két megszállott írni és olvasni szerető ember…egy ügyért
Vendégeim: Balázsy Panna, televíziós műsorvezető, gyerekszínész, szinkronszínész, könyvíró. Tóth Maja, kamasz, olvasás népszerűsítő influencer.
Vendégeim mindketten nagy szenvedéllyel szeretik az olvasást és a könyveket. Egyikük, Tóth Maja, 15 éves, és küldetése, hogy másoknak is megmutassa, milyen csodálatos világokat rejthetnek a könyvek, saját könyvklubot vezet és a legnagyobb élvezet számára, ha egy kellemes fotelbe elvonulva olvashat.
A másik vendégünk szintén már gyerekkorától „szerepelt” és így nőtt bele a „sztár és közéleti világba”, Balázsy Panna, aki televíziós műsorvezető, ismert gyerekkönyvíró, a Szandra sorozat megalkotó, aki már hosszú évek óta formálja a gyerekek és fiatalok olvasási szokásait.
Mindketten a United Way az olvasásért kampány nagykövetei, könyvgyűjtésben, a könyv és az olvasás megszerettetésében is hatalmas szerepet töltenek be. Hatalmas szükség is van a munkájukra, hisz a utolsó PISA felmérés eredménye szerint minden 4. gyerek küzd olvasási nehézségekkel, ami a mindennapi életüket, boldogulásukat is megnehezíti, ez pedig komoly probléma.
De mi az, ami ennyire berántja Őket? Mit ad számukra az olvasás, a művészet, a kapcsolódás?
Ezekről beszélgettünk a Kamaszokkal suttogó adásában.
2025-01-15 14 óra KAMASZKÓR – nem betegség, csak egy állapot…ami még a kamasznak se könnyű…
„Átalakítás miatt zárva.” – fogalmazott Vekerdy tanár úr, amikor a kamaszkorról kérdeztem.
„Érzelmi hullámvasút, hormoncunami és még ezer dolog, ami láthatatlan, de el kell viselni és túlélni, nemcsak a szülőnek, de a kamasznak is.” – fogalmaz Jocó bácsi, az a népszerű tetkós történelemtanár, aki igazán sokat tud a kamaszlélekről.
De vajon jól tudja-e?
A stúdióban ismét egy 15 éves kamasz, Bazsi, aki imádja a zenét, mindene a baráti közössége, de megdolgozott érte…
és a tanár, pályaorientációs konzulens, Balatoni József, alias Jocó bácsi, aki immár a nyolcadik könyvét írta meg, most épp a KAMASZKÓR-ról, kutatásokkal, saját pedagógiai tapasztalat alapján és persze a legújabb neurológiai és pszichológiai információkat is praktikusan rendszerben szedve.
A kamasz és a tanár. Egyetértenek – e?
Kiderül a Kamaszokkal suttogó c. műsor legújabb adásából a Rádió Bézsen.
Egy biztos, az érzelmi hullámvasútra mindannyian felülünk, ha meghalljuk azt a szót, hogy kamasz.
Egyszer fent és egyszer lent. Ilyen ez a kamaszkor, a hormonok túltengésével, a kortársaknak való megfelelési motivációval, a szülői elvárásokkal, a suli nyomasztó vagy épp felemelő légkörével és persze az önmagunk elviselésének legnagyobb súlyával.
A műsorban szereplő vendégeim őszintén beszélnek a kamaszkorukról, az érzéseikről, a megfáradtságukról, de a hobbyjukról, a sportról, a művészetről is.
A Z és alfa generáció tagjai nem félnek kimondani a véleményüket, kegyetlenül őszinték és szókimondóak, de talán épp ez vezethet eredményre.
Lássuk, halljuk.
Aki kérdez, a szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
2025-01-08 14 óra Segítség, FELVÉTELI!
Alig másfél hét és több tízezer diák ír központi felvételit, ami meghatározhatja a sorsukat…vagy mégsem csak ezen múlik?
Vizsgaparáról, iskolai és családi elvárásokról, diákok körében érezhető stresszről és azok kezeléséről beszélgetünk egy tanárral és egy felvételiző diákkal, akik nyakig benne vannak a szituációban.
ÉLETED DÖNTÉSE – hangzik sokszor a szülők és a pedagógusok szájából a mondat, amikor arról beszélgetünk, hogy milyen pályát, iskolát válasszanak az épp csak 14 évesek, akik épp a kamaszkor kezdetén szinten mindenben is bizonytalanok..
Milyen szakmára készítsünk fel a gyermekünket?
Hogyan válasszunk iskolát?
Hogyan osszuk be az időnket, mit csináljunk és mit ne csináljunk a felvételi előtti napokban?
Vendégeim: Fülöp Bea, magyartanár, újságíró, rádiós és a Felelős Szülők Iskolája Tanár Klub szakmai vezetője.
Emi, egy 14 éves kamasz, aki most fog felvételizni.
Ajánlom mindenkinek, aki felvételizőket tanít, akinek felvételiző gyereke van …
És a stúdióból üzenjünk, hogy mindig van megoldás, tessék megnyugodni!
Műsorvezető-szerkesztő: Tibenszky Moni Lisa.
2025-01-01 14 óra Indul a KAMASZOKKAL SUTTOGÓ című műsor.
Tánc, szenvedély, ünnep.
Egy pezsgős koccintással is kezdhetnénk, hisz épp most, az Újév napján, Veletek kezdem a műsorom, a Kamaszokkal suttogó című műsort, ami egy régi álom, elhívás megtestesülése, hogy minden adásban egy kamaszt és egy régebb óta fiatalt, kamaszt szólaltassak meg.
Szeretném hallatni a kamaszok véleményét, megélését, mert kamasztrénerként és coachként nagyon sokat dolgozom velük, látom az életüket, ami néha csodás és néha nagyon sok elvárással teli stresszes…de szerencsére vannak módszerek arra, hogy megtalálják a saját útjukat, megküzdési stratégiáikat.
Az adást egy tánc cipellő ihlette, amit Míra mutatott nekem egy karácsony előtti vacsorán és miközben néztem ezt a fiatal, szép lányt és a csodás strasszos cipőt egy mesében éreztem magam..ahol az álmok valóra válnak, miközben Míra épp arról mesélt, hogy ebből a szép szandálból teljesen természetes, hogy kilógnak a lábujjai, ahogy minden lánynak, mert különben teljesen összeszorítaná Őket…nah innen indultak el a gondolataim a tánc, a szenvedély és az ünnep kapcsán és most itt ülünk és szeretettel köszöntöm vendégeim.
Vendégeim, akikkel az Újévi Kamaszokkal suttogó című műsor útjára indul: Bagdány Míra, kamasz, amatőr versenytáncos, Sziget TSE tagja, számtalan magyar és világérem birtokosa, Izabella Aznar Martinez, zumba instruktor, életmód specialista, származását tekintve félig spanyol , félig magyar.
Szerkesztő-műsorvezető: Tibenszky Moni Lisa.
Kedves Hallgatók, Boldog Újévet, szeretettel várlak Benneteket, vagy akármikor online a Rádió Bézs weboldalán, barátsággal, Tibenszky Moni Lisa.