Sas István

Azt mondják, semmi nem fejezi ki jobban egy korszak hangulatát, életérzését, mint a reklámjai.

Abban a különleges szerencsében volt részem, hogy a 70-es 80-as években részt vehettem ennek a műfajnak a Csipkerózsika-álmából való felébresztésében. (Azt hiszem, Csipkerózsika is utólag mintha hálás lett volna érte. : )

Most „keddtől keddig” fogok – a Skála kópét idézve: – „mindig más” történettel „kedd-veskedni” a hallgatóknak ebben a rádióban is. Felidézem majd a hol nagyon utált, hol igenis nagyon szeretett reklámvilág fura, de igen szórakoztató történeteit. Attól sem félek, hogy csak az én korosztályomat érdekli majd. Az interneten ezek a reklámok meglepően népszerűek a legfiatalabbak körében is.

A Bézs-t hallgatva mindig azt éreztem, hogy onnan épp hozzám beszélnek. Igazán feldob, hogy most én is bekapcsolódhatok az izgalmas társalgásba…

 

2018-05-22 14 óra A Keddtől keddig múlt heti adásában a globalizációt és annak a reklámiparra gyakorolt hatását kezdtük el körbejárni.Hogyan lehet az egyre egyformábbá váló világban megőrizni a sokszínűséget…. sőt ünnepelni azt?! Hogy lehetséges, hogy bizonyos márkákat, például a híres neves kóla gyártót a világ bármely pontján ismerik, még az őserdőkben is?! Vagy vajon lehet még a politikaig inkorrekt reklám jó reklám?!

Mivel bőven van még mit kitárgyalni a témával kapcsolatban, így úgy döntöttük folytatjuk.
Ma 2 órakor várjuk Önöket, kedves hallgatóinkat!

2018-05-15 14 óra A mai világban egyre fontosabbá válik a sokféleség. Többnyire azokban az országokban, ahol demokrácia, liberalizmus és legfőképp szabadkereskedelem van, az embereket arra bátorítják, hogy vállalják önmagukat büszkén. Ezért joggal lehet feltenni a kérdést: hogyan alkalmazkodik a reklám világa ehhez?! Hogyan lehetséges, hogy egyes reklámok mindenkihez tudnak szólni a célcsoporton belül, függetlenül a demográfiai adatoktól?! És ha egy reklám nem inkluzíve, akkor már rossz is?!

Például, miért kavart nagy port az a bizonyos kóla reklám pár évvel ezelőtt?!
Ezekről fogunk beszélgetni a Keddtől keddig adásában Sas Istvánnal, tartsanak velünk Önök is!

2018-05-08 14 óra Van olyan reklám amiről ugyanazt gondoljuk, mint a szüleink? Válthat ki hasonló hatást egy reklámfilm két, vagy több különböző generációban? Mitől lesz valami időtálló és univerzális?

Ezen a héten a reklámok célközönségéről, és a korosztályok sajátosságairól beszélgetünk Sas István reklámfilmes szakemberrel.

2018-04-24 14 óra Sokak számára ismerős lehet a „Csókolom, Ági van?”, az „Én tudom mitől döglik a légy” és még számos más szállóigévé vált reklámszöveg. A műsorban Sas Istvánnal beszél arról, hogy hogyan lehet ilyen „örökbecsű” bölcsességeket kitalálni, illetve ámulattal hallgatjuk meg a „Ezt nem adom, ez disznósajt” történetét és még rengeteg sztorit a szokásos jó hangulatban.

2018-04-17 14 óra Reklám és a mindennapok. Tanítható e a kreativitás?
Két generáció a stúdióban. Egyetemisták és a mester, Sas István.
Önök meg a készülékek előtt.
Rádió Bézs!

2018-04-10 14 óra A Keddtől keddig mai adásában Sas István reklámfilm rendezővel és egyetemi oktatóval beszélgetünk elsősorban az elmúlt évtizedek filmes technikáiról, az innovációkról és ezek közönségre gyakorolt hatásairól.

2018-04-03 14 óra Az első alkalmak minden ember életében meghatározóak, ez Sas István esetében sincs másképp. Vajon hogyan jött az első felkérése; mi volt az első reklám, amit sikerként könyvelhetett el; és milyen volt az első alkalom, amikor az alkotását nem értették és nem értékelték a nézők?!
3 egyetemista nemcsak erről kérdezgeti korunk egyik legkiemelkedőbb reklámszakemberét, hanem reagál is a vicces, de gyakran elgondolkodtató történetekre. 
A felhőtlen hangulat garantált, tartson Ön is velünk! Ha pedig szívesen hozzászólna a beszélgetéshez, írjon bátran a Facebookon található Rádió Bézs csoportunkba!”
Arra gondoltam, hogy meg lehetne kérni a hallgatókat, hogy kommenteljenek a kiíráshoz, vagy a csoportban osszák meg saját élményeiket régi és új reklámokkal kapcsolatban. 

2018-03-20 14 óra „Megjön a kedve, ha vár a keddre…” énekelte annak idején a Skála kópé. A régi ígéret új értelmet kap, amikor a régi reklámok gazdája Sas István keddenként (keddtől, keddig) szórakoztató történetekkel eleveníti fel a rádióban életünk e groteszk, de kedves korszakát.